وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب
پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴ ب.ظ

چرا نیروهای مؤمن باید آماده باشند؟


چرا نیروهای مؤمن باید آماده باشند؟

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان، خطاب به نیروهای مؤمن در سرتا سر کشور فرمودند: در مقابل جهت گیری های دشمنان که شب و روز نمی شناسند ما هم باید شب و روز نشناسیم و همه آماده باشیم.

از سالهای قبل تا کنون مقام معظم رهبری مسئله ی پیچ تاریخی و راهبردهای دشمن را مطرح کردند، هشدارهای ایشان حاکی از وجود همان پیچ تاریخی و نقشه های شوم دشمنان است، که عده ای با غفلت و بی تفاوتی از کنار آن میگذرند. آماده باشِ نیروهای مؤمن برای گذر از این مرحله و حرکت به سمت اهداف و آرمانهای اسلامی است.

بنابراین نکاتی را در این زمینه یاد آوری می نمایم:

1- یکی از ابعاد این پیچ تاریخی مسئله ی بیداری اسلامی است، که به برکت انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمد و شیاطین با همه ابزار و امکانات در جهت سرکوبی آن بر آمده و اقدام نمودند، اگر چه در دراز مدت موفق نخواهند شد، و بنا به وعده ی قرآن کریم (( وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُه‏ - حج40 )) پیروزی از آن جبهه ی حق خواهد بود.

2- آموزش و تجهیز گروه های تروریستی همانند داعش، النصره و.... توسط استکبار جهانی، راه اندازی جنگهای نیابتی، بدیل سازی برای بیداری اسلامی، مشغول نمودن و انهدام زیر ساختها و منابع کشورهای اسلامی، در حاشیه ی امن قرار دادن رژیم صهیونیستی و.... بُعد دیگری از این پیچ تاریخی است که بعضی از خواص که اعتقاد به بیداری اسلامی نداشتند و آنرا بیداری انسانی قلمداد می نمودند و با بعضی از ارتجاع بی لیاقت و بی کفایت و مستبد مورد حمایت آمریکا در منطقه حشر و نشر داشتند.

3- گسترش مرزهای ما در دفاع از مقاومت در عراق، سویه، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین و ... حاکی از نفوذ عمیق انقلاب اسلامی و حرکت به سمت دفاع از مسلمانان و مستضعفین می باشد، که علمدار این حرکت امام المسلمین، رهبر معظم انقلاب است. دستور آماده باش به نیروهای مؤمن یکی دیگر از ابعاد تاریخی و عبور پیروز مندانه از آن می باشد.

4- فتنه سازی توسط دشمنان بیرونی و عوامل داخلی در جهت مقابله با انقلاب اسلامی، همانند فتنه های 78 و 88 و فتنه های عمیق تری که در پیش است حاکی از حرکت مستمر و همیشگی دشمنان علیه نظام ولایی است که بیداری و بصیرت بیشتری می طلبد.

5- نفوذ دشمن در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، بویژه در مراکز علمی، رسانه ای، تصمیم سازی و تصمیم گیری با به کار گیری افراد وابسته و تئوری سازی، پردازش، ساده سازی آن در بین افکار عمومی، استفاده ی از بعضی دل بستگان در درون سیستم ها با هدف براندازی و یا استحاله ی نظام و ارزش های انقلاب. بنابر این دشمن برای بعد از برجام دنبال نفوذ است که آگاهی و بصیرت نیروهای مؤمن را جهت مقابله با وی  و عوامل داخلی اش ضروری می سازد.

6- نفوذ فرهنگی که از مک دولاند و کوکا کولا گرفته تا ترویج موسیقی مبتذل، بی بند و باری و لا ابالی گری، تدوین کتب گمراه کننده، رفت و آمدهای فرهنگی، حضور هیأت های اروپایی و الگو گیری از رفتار و منش آنها، ماهواره، بعضی جشنواه ی های مضرّ، مجالس عروسی با وجود موسیقی مطرب و آلوده، محافل عاری از حیاء و غیرت دینی و.... همه ی اینها زمینه ساز نفوذ دشمنان است.

7- راهبرد دیگر دشمن تحریف شخصیت حضرت امام و اندیشه های نورانی و ناب او، بدیل سازی برای گفتمان وی و تغییر در آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی است. وقتی دفاع از مسلمانان و مستضعفینِ امام، به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران تبدیل می شود، زمانی که استکبار ستیزی و شیطان بزرگ یعنی آمریکا توسط عده ای بَزَک و عادی مطرح می شود، مذاکرات هسته ای را زمینه ساز رابطه و بازگشایی سفارت می دانند و وقتی نیروهای حزب اللهی و مؤمن را به بهانه ی افراطی بودن می کوبند، نیاز به آمادگی، معرفت، آگاهی و عمل به منظومه ی فکری امام و رهبری معظم انقلاب ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

8- جریان های انحرافی و تلاش دشمنان جهت بستر سازی و کنار آمدن با استکبار.

 تأکید مقام معظم رهبری بر اندیشه های امام و یاد آوری لقب شیطان بزرگ برای آمریکا بخاطر این است که سیاهه ی جنایات آمریکا نسبت به ایران،جهان اسلام و بشریت نباید فراموش شود و بدانیم استراتژی شیطان بزرگ با مذکرات هسته ای نسبت به انقلاب اسلامی تغییر نخواهد کرد. آنهایی که در محافل سیاسی و دانشگاهی از آمریکا تعریف می نمایند از نیروهای نفوذی دشمن اند که باید مراقب آنها بود.

9- حملات پی در پی به بعضی از ارکان نظام همانند شورای نگهبان، سپاه، بسیج و کوبیدن نیروهای حزب اللهی به خاطر زمینه سازی نفوذ دشمنان صورت می گیرد که ضمن آمادگی باید شب و وروز مراقب نفوذ دشمنان قسم خورده باشیم.

آیا تاکنون نظارت شورای نگهبان استصوابی نبوده که بعد از سالها رهبری عزیز ناچار شود و تذکر بدهد؟

 آیا در دفاع مقدس هشت ساله و هشت ماهه( فتنه 88 ) و... نیروهای حزب اللهی نبودند که به داد انقلاب و اسلام رسیدند، تا رهبر معظم موضع بگیرد و به افرادی که آنها را افراطی می دانند تذکر بدهند. پس شاخص برای ما ولایت و آرمانهای امام و انقلاب است.

10- تلاش در جهت کم رنگ نمودن استقلال با هدف وابسته نمودن کشور که از حلقوم بعضی از عوامل نفوذی دشمن سر داده می شود، کاری است که نظریه پردازان و مغزهای متفکر آنها برای عبور از مکتب امام و اصول نظام طراحی و در فضای رسانه و... پراکنده می شود، چرا که می دانند هر اندازه بتوانند خواص ونخبگان را نسبت به قضیه ی استقلال کشور بی تفاوت نمایند به بدنه ی مردم نیز سرایت و در نهایت آزادی و جموری اسلامی زیر سؤال خواهد رفت و آزادی غربی و اسلام آمریکایی جایگزین خواهد شد. بنابراین هر صدایی، ندایی و حلقوم ناپاکی به بهانه ی ارتباط با جامعه ی جهانی، استقلال را زیر سؤال ببرد دست پُخت و فراورده ی شیطان بزرگ می باشد.

11- تغییر در سبک زندگی با نفوذ فرهنگی در دلها، مغزها و خانواده ها و جامعه راهبرد دیگری است که شیاطین دنبال می کنند. آگر آمریکایی ها به هم پیمانانشان می گفتند در همه چیز شریک می شویم اما در اینترنت و ابزار جدید شریک نمی شویم هدفی جز براندازی و استحاله از طریق ناتوی فرهنگی ندارند.

دشمن در این زمینه گام هایی برداشته است، نیروهای مؤمن و انقلابی، با بصیرت و شناخت کامل، عمل به دستورات و احکام نورانی اسلام،  ارتباط مستمر با خدای متعال و تحقق سبک زندگی قرآنی این حرکت نامیمون و این نفوذ فرهنگی را ناکام گذارند.

12- آگاهی و معرفت نسبت به افرادی که بر خلاف آیه ی قرآن (( أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ )) با کفار، بویژه دولت مستکبر آمریکا نرم و خوش برخورد و با نیروهای مؤمن و ولایی خشن و تند برخورد می نمایند ضرورتی اجتناب ناپذیر است. اینها کسانی هستند که ولایت و دوستی دشمنان را پذیرفته و نیروهای مؤمن را مزاحم اهداف شوم خود می بینند، چرا که دشمنان از اول انقلاب تا کنون از دست همین افراد سیلی های محکمی خورده و می خورند.

13- لغزش بعضی از خواص و عدم همراهی با اصول و آرمانهای انقلاب و ولایت و  رهبری، راهبرد مهم دیگری است که آمادگی و همگامی نیروهای حزب اللهی را بیش از پیش می طلبد. آنچه از آیات و روایات استفاده می شود این است که خواصِ مردود بخاطر میل به دنیا، تکاثُر، حبّ جاه  و مقام، آرزو و خیال، پیروی از هوای نفس، تبعیت از شیطان و.... از مسیر مستقیم ولایت منحرف و راه را برای دشمن باز می کنند.

14- غفلت و خواب آلودگی:

مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند: آنها منتظر نشسته‌اند که یک روزی ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران خوابش ببرد؛ منتظر این هستند. مهترین راه نفوذ شیطان غفلت و خواب آلودگی است، ضرورت شناخت دشمنان و ستون پنجم آنها یکی از وظایف مهم نیروهای مؤمن است.

امام علی علیه السلام می فرمایند: (( و إنَّ أخا الحرب الاَرِق و من نامَ لَم یَنُم عَنه... و همانا برادرِ جنگ بیداری وهوشیاری است، هر آن کس که خواب رود دشمن او نخواهد خوابید ( نهج البلاغه، نامه 62 )

دشمنان بویژه جناب کدخدا با تهدید شوم، وعده های پوچ، لبخندهای دروغین، ترفندهای مُزَوِّرانه، تبلیغات مرموزانه، تزویر، بسیج ستون پنجم و ... در صدد سلطه ی نامشروع خود بر کشور هستند. دشمنی آنها با اسلام ناب و ارزشهای اسلامی به خاطر همین قضیه است. بنابراین نیروهای مؤمن و حزب اللهی با تأسی از امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب در هیچ شرایطی نسبت به شیطان بزرگ خوش بین نبوده و اعتماد نخواهند داشت.         

                                         (( والعاقبة للمتقین  ))

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۶
امراله اندرزیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی