وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

سه شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۱۲ ق.ظ

کدام آزادی؟؟

کدام آزادی؟؟

یکی ازفراورده های جهل علمی و جهالت عملی حمایت از آزادی نفسانی و شیطانی است، در این زمینه نکاتی را به عرض خوانندگان محترم می رسانیم:


1- همگان اذعان دارند که آزادی انسانی و الهی، یکی از بهترین نعمت ها و هدایای خداوندی به بندگانش بوده، تا در پرتو آن موانع و حجابها را کنار زده و با اراده و عزم علمی و انگیزه و جزم عملی، اسفار چهارگانه را طی کرده، و مقامی والاتر و بالاتر از ملائکه را در پرونده ی خود ثبت نماید.


2- خدای متعال انسان را از بدو تولد آزاد آفریده و برای دست یابی به کمال و سعادت راهنمایانی را از درون (عقل) وبیرون( انبیاء،اولیاء و کتب آسمانی) فرستاده تا راه درست را از نادرست تبیین و کمال اختیاری را بعنوان بهترین ره آورد به او نشان دهد.


3- از نگاه قرآن دو گونه انسان مورد بحث است، یکی انسانی که حیوانیت بالفعل او در آغاز تولد به انسانیت بالفعل تبدیل و در  ردیف فرشتگان و بلکه بالاتر از او ( شهدالله انه لا اله الا هو و اولی العلم و الملائکه.... ) وبهترین مخلوق  ( فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِینَ / مومنون 4 ) و.... قرار گرفته، و دیگری انسانیست که حیوانیت بالفعل او تا پایان عمر او را همراهی می نماید، زمام امور را در اختیار گرفته و در ردیف چهارپایان و پست تر از آنها ( کَالأنعام بَل هُم أضَلّ ) و بسیار ظالم و جاهل ( ظَلُوماً جَهُولاً ) واقع شده است.


4- در عرصه اجتماعی مدافعان و طرفداران آزادی دو گروهند، آنهایی که از روح ملکوتی و الهی برخوردارند، آزادی شان در چهار چوب عقل و شرع؛ و در راستای رسیدن به مقام محبوب و مُحِبّ است، اما آنها که از روح شیطانی و حیوانی برخوردارند طالب آزادی به سبک و شیوه ی غربی اند که هیچ حریم و چهار چوب عقلی و شرعی را معتقد نیستند و چه بسا بدتر از غربی ها باشند.


5- آنهایی که برای رسیدن به دنیا ومقام دنیوی همه ی اصول و ارزش ها را نادیده و همه ی حریم ها را شکسته اند در زمره ی گروه دوم اند که مورد مذمت خداوند واقع شده و بعنوان افرادی که شبهه ی علمی ندارند اما شهوت عملی بر آنها مسلط و خواهان آزادی برای هر گونه فسق و فجورند. ( بَلْ یُریدُ الْإِنْسانُ لِیَفْجُرَ أَمامَهُ/ قیامة5 )


6- خواصی که به بهانه ی آزادی عقیده و بیان در فضای حقیقی و مجازی سمّ پراکنی می کنند، مقدسات را زیر سؤال می برند، حریم ها را شکسته و به هر کس توهین می نمایند، ضروریات دین همانند حجاب را مورد خدشه قرار می دهند، از شادی های شیطانی حمایت می نمایند، غرائز حیوانی را تمجید و عقلانیت را زیر سؤال می برند، رقص، اختلاط و بدحجابی و... را نشانه ی مدَنیّت وپیشرفت می دانند، از مجالس گناه و معصیت تقدیر و تشکر می نمایند، سنّتهای غلط و غیر عقلی و شرعی را با پول بیت المال ترویج می کنند و فساد را در جامعه رواج و سنّت سیئّه را تبلیغ نمایند، هر گناهی صورت گیرد، هر فسادی بوجود می آید، هر خونی ریخته می شود، هر عقیده ای نسبت به خدا و دین او متزلزل می شود و.... درجرم اینها شریک و باید منتظر خطاب قهر آلود خداوند باشند که ( خُذُوهُ فَغُلُّوهُ. ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ/ الحاقة 30 ) او را بگیرید و در غل و زنجیر کشید؛ سپس اورا به دوزخ افکنید، آنگاه به زنجیری که طولش هفتاد زراع است به آتش در کشید.


7- انسانی که از نعمت عقل و شریعت الهی برخوردار است می تواند راه خیر را از شرّ، حق را از باطل تشخیص دهد، نمی تواند به بعضی از احکام الهی ایمان داشته و به بعضی کافر باشد، چرا که خدای متعال ایمان او را نمی پذیرد و بعنوان کافر از او یاد می کند (نُؤمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَیُرِیدُونَ أَنْ یَتَّخِذُواْ بَیْنَ ذَلِکَ سَبِیلاً * أُوْلَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ حَقّاً / نساء، 150 )

نمی شود در اندیشه خود را مسلمان و در رفتار معتقد به نسبیت احکام و اخلاق و پیرو مکتب پوسیده ی لیبرالی غرب باشد، نمی تواند مدعی دین و مذهب باشد اما در عمل رضایت خلق را جایگزین رضایت خدا قرار دهد ( لا ظاعَة لِمَخلُوق فی مَعصِیَةِ الخالق / نهج البلاغه.حکمت 165 ).

از او پذیرفته نیست که سرسفره ی انقلاب بنشیند و بخورد و مدافع فرهنگ عریان و تُهی از معنویت غرب باشد.

و.......

والعاقبة للمتقین


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۱۲
امراله اندرزیان