وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ب.ظ

شادی های کاذب، غارت گر ایمان مذهبی. . .


جنگ نرم دشمنان با هدف قرار دادن ارزشهای اسلامی وایمان دینی مردم از طریق ماهواره وشبکه های اجتماعی وفضای مجازی تدریجا آثار خود را در تغییر سبک زندگی وهویت زدایی از خانواده وجایگزین نمودن فرهنگ مادی واباحه گرایی ،بی تفاوتی ،بی غیرتی ،کم حیایی ،وقبح شکنی از گناهان وتغییر در ذائقه و....نشان می دهد.

در این مختصر نکاتی را در باره ی بعضی از مجالس ظاهراً شاد همانند عروسی و ازدواج به عرض همگان می رسانیم. ضمناً گفته نشود که منکرات دیگر هم هست چرا به آنها پرداخته نمی شود.بعضی ازآنها را تاکنون ذکر نموده و به بقیه نیز خواهیم پرداخت.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۲۴
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ب.ظ

آدم، زمین خواری و کوه خواری !!!


1- رهبر معظّم انقلاب در مسئله ی محیط‌زیست و حراست از آب، خاک، هوا و همین‌طور منابع طبیعی، حجت را بر همگان بویژه مسئولین تمام نموده‌اند.

2- امام صادق(ع)فرمودند:انفال اموالی است که از
 دارلحرب بدون جنگ گرفته می شود وهمچنین سرزمینی که اهلش آنرا ترک کرده واز آن هجرت می کنند(وآن فئی نامیده می شود) و میراث کسی که وارثی نداشته باشد، سرزمین واموالی که پادشاهان به این وآن می بخشیدند، جنگل‌ها، بیشه‌زارها، دره‌ها و سرزمین های موات که همه ی اینها از برای خدا، پیامبر و قائم‌مقام پیامبر دانسته‌اند که حق هرگونه دخل و تصرف درجایی که به مصلحت خویش ومصلحت مردمی که تحت تکفل او هستند ببیند مصرف خواهد کرد.(تفسیر نمونه ج7ص82)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۱۹
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱ ب.ظ

وای از جهل!!! دشمنی که بر دوست (عقل) حکومت می کند.


در مورد جهل و آنچه از او برآید نکاتی را به جهت تنویر افکار و تنبیه افراد به عرض می رسانیم.

1- رسول خدا ( صلی الله علیه و آله ) فرمودند: مردم چهار دسته اند:

یک: مردی که می داند و می داند که می داند، پس او عالم و داناست، از او بپرسید.

دو: مردی که می داند و نمی داند که می داند، پس او در خواب غفلت است، پس بیدارش نمایید.

سه: مردی که نمی داند و می داند که نمی داند، پس او طالب هدایت است، او را راهنمایی کنید و تعلیم نمایید.

چهار: مردی که نمی داند و نمی داند که نمی داند، پس او جاهل و نادان است، او را ترک نمایید و به حال خود واگذارید.[1]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۱۱
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

غده ای که اگر جراحی نشود...


یکی از اهداف مهم تاسیس حکومت اسلامی اقامه ی عدل است" لیقوم الناس بالقسط"(حدید 25) بنابراین نظام اسلامی به ویژه دستگاه قضایی بر اساس قانون، خود را موظف به اجرای عدالت و جلوگیری از هر گونه ظلم، ستم و اجحاف می داند. با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با هرگونه فساد به خصوص فساد اقتصادی در دهه پشرفت و عدالت، نکاتی را در همین زمینه به استحضار مخاطبان عزیز می رسانیم.

1- برپایی و اقامه ی آسمان ها و زمین به وسیله عدل می باشد - بالعدل قامت السموات و الارض- بر این اساس بر همگان فرض و لازم است که هم خود مزیّن به زیور عدالت با شند و هم از وقوع هر گونه بی عدالتی ممانعت ورزند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۰۶
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳ ب.ظ

آنچه آبرو می برد!!!


یکی از دشمنان حقیقی انسان محبت به دنیا و زخارف آن است. در مورد این دشمن که با همدستی مار خوش خط و خال نفس و گرگ شیطان،تا کنون تعداد زیادی از انسانها را به دار مجازات آویخته ،به قعر زندان برده و بی آبرو نموده است،نکاتی را از باب تذکریاد آوری می کنیم.

1- آنچه انسان را ازیاد خدا غافل و بستر گناه و معصیت را فراهم می نماید،تعریف دنیای مذموم وحرام است.وبحث ما درباره ی این دنیا است،نه آن دنیایی که مقدمه ی آخرت،محلّ تجارت اولیای خدا،زمینه سازارتباط ومناجات با خدا،محلّ عبودیّت وبندگی وجایگاه احسان وخدمت خالصانه وبی منّت به بندگان خدا است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۰۳
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۷ ب.ظ

کدام هنر؟ فجور یا تقوا ؟!


هنر تصویر حقیقی و واقعی از جایگاه ، مقام و منزلت هنرمند است.                  

1- نخستین هنرمند در این عالم وجود خدای هستی بخش است که هرچه عنوان شئی(چیز)براومی رود مخلوق اوست(الله خالق کل شی- رعد16) و هر چه مخلوق اوست زیبا آفریده  است (الذّی احسن کل شی خلقه-سجده 7 )  همچون آیات آفاقی اعم از آسمانها و زمین دریاها،کوها، جنگل ها و... آیات انفسی یعنی روح و جسم انسان و..... نشان از همان تصویر واقعی از هنر و هنرمند است.

2- آنچه به عنوان هنر از انسان سر می زند ،به جایگاه حقیقی او بر می گردد.

امام علی (علیه السلام) برای روح وروان انسان چهارمرحله رابیان می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۵۷
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۴۴ ب.ظ

نوری که از شرق به غرب تابید.


نوری که از شرق به غرب تابید

در باره ی نامه ی رهبر معظم انقلاب  به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، نکاتی را به عرض خوانندگان و مخاطبان عزیز می رسانیم:

1- نامه ی حکیمانه ی رهبر انقلاب، دعوتی نرم از دلهای جوان و جویای حقیقت به اسلامِ ناب، و آغاز حرکت الهی برای نشان دادن چهره ی رحمانی و نورانی اسلام و مقابله با اسلام هراسیِ دشمنان بود.

2- این نامه، نوری بود که ازشرق به غرب عالم تابید و دلهای تشنه و مشتاق اسلام را هدف قرار گرفت، چرا که خداوند بهتر می داند رسالت خود را به چه کسی وا گذار کند ((اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْثُ یَجْعَلُ رِسالَتَهُ    )  سوره ی انعام، آیه ی 124

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۴
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ب.ظ

به دنبال کی می رویم؟


به دنبال کی می‌رویم ؟

 

در مورد جریانات سیاسی ا عم از اصولگرا ، اصلاح طلب و اعتدال، نکاتی را از منظر آیات و روایات ذکر می‌کنیم تا معلوم شود افرادی که در رأس امور قرار می‌گیرند و دیگران را با خود همراه می‌کنند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند.

1.از منظر اسلام هر انسان مومن و مکلفی باید اصول دین و دینداری را که پایه و اساس ایمان دینی است، یادگرفته و در صحنه‌ی زندگی پیاده کند و همینطور اصلاحات لازم را برای رسیدن به مقامات و مراتب بالاتر بر اساس اصول عقلی و وحیانی، روزانه داشته باشد و هرگونه آسیب و آفت و مانعی را از سر راه بردارد و همچنین راه و روش و سبک زندگی‌اش را بر مدار و معیار اعتدال قرار بدهد و از هرگونه افراط و تفریط که کاری جاهلانه است پرهیز نماید(امام علی علیه السلام:لایری الجاهل الّا مفرطا اومفرّطا-جاهل را نمی بینی مگر اینکه یا اهل افراط است ویا اهل تفریط-حکمت 70).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۱
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۱ ب.ظ

به امید کی نشسته ایم؟


به امید کی نشسته‌ایم؟

بزرگان اخلاق و عرفان ماه رجب و شعبان را مقدمه‌ی ماه میهمانی خدا و دست یابی به مقام تقوای توحیدی دانسته و می‌دانند. « همان ماهی که همه‌ی مقدرات مادّی و معنوی یک سال انسان در شب‌های قدرش مشخص و معیّن می‌شود»

به بهانه ی حلول ماه رجب و برکات کم نظیر آن نکاتی را به عرض خوانندگان عزیز می‌رسانیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۳۱
امراله اندرزیان
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۸ ب.ظ

آیا عمر انسان تعطیل پذیر است ؟

آیا عمر انسان تعطیل پذیر است؟

درآستانه ی سال نووایّام نوروز نکاتی رابه عرض خوانندگان عزیز ومحترم می رسانیم.البته آنهایی که سال جدید وتعطیلات را با اندیشه در آثارصنع الهی،یاد معاد، محاسبه ی نفس،ارتباط مستمر با قرآن وتدبّر درآن، توکل ویاد خدا،توسل به اهل بیت وامام زادگان علیهم السلام،یاد شهیدان واموات،صله ی ارحام،همدردی با فقرا ومستمندان،دستگیری ازضعفا ومساکین،نیکی به والدین،شرکت درمجالس معنوی و...آغاز وادامه می دهند مخاطب این متن نیستند اگرچه ازباب تذکر وانذار برای همه ی ما مفید خواهند بود انشاءالله.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۲۸
امراله اندرزیان