وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب
سه شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۱۲ ق.ظ

کدام آزادی؟؟

کدام آزادی؟؟

یکی ازفراورده های جهل علمی و جهالت عملی حمایت از آزادی نفسانی و شیطانی است، در این زمینه نکاتی را به عرض خوانندگان محترم می رسانیم:


1- همگان اذعان دارند که آزادی انسانی و الهی، یکی از بهترین نعمت ها و هدایای خداوندی به بندگانش بوده، تا در پرتو آن موانع و حجابها را کنار زده و با اراده و عزم علمی و انگیزه و جزم عملی، اسفار چهارگانه را طی کرده، و مقامی والاتر و بالاتر از ملائکه را در پرونده ی خود ثبت نماید.


2- خدای متعال انسان را از بدو تولد آزاد آفریده و برای دست یابی به کمال و سعادت راهنمایانی را از درون (عقل) وبیرون( انبیاء،اولیاء و کتب آسمانی) فرستاده تا راه درست را از نادرست تبیین و کمال اختیاری را بعنوان بهترین ره آورد به او نشان دهد.


3- از نگاه قرآن دو گونه انسان مورد بحث است، یکی انسانی که حیوانیت بالفعل او در آغاز تولد به انسانیت بالفعل تبدیل و در  ردیف فرشتگان و بلکه بالاتر از او ( شهدالله انه لا اله الا هو و اولی العلم و الملائکه.... ) وبهترین مخلوق  ( فَتَبارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِینَ / مومنون 4 ) و.... قرار گرفته، و دیگری انسانیست که حیوانیت بالفعل او تا پایان عمر او را همراهی می نماید، زمام امور را در اختیار گرفته و در ردیف چهارپایان و پست تر از آنها ( کَالأنعام بَل هُم أضَلّ ) و بسیار ظالم و جاهل ( ظَلُوماً جَهُولاً ) واقع شده است.


4- در عرصه اجتماعی مدافعان و طرفداران آزادی دو گروهند، آنهایی که از روح ملکوتی و الهی برخوردارند، آزادی شان در چهار چوب عقل و شرع؛ و در راستای رسیدن به مقام محبوب و مُحِبّ است، اما آنها که از روح شیطانی و حیوانی برخوردارند طالب آزادی به سبک و شیوه ی غربی اند که هیچ حریم و چهار چوب عقلی و شرعی را معتقد نیستند و چه بسا بدتر از غربی ها باشند.


5- آنهایی که برای رسیدن به دنیا ومقام دنیوی همه ی اصول و ارزش ها را نادیده و همه ی حریم ها را شکسته اند در زمره ی گروه دوم اند که مورد مذمت خداوند واقع شده و بعنوان افرادی که شبهه ی علمی ندارند اما شهوت عملی بر آنها مسلط و خواهان آزادی برای هر گونه فسق و فجورند. ( بَلْ یُریدُ الْإِنْسانُ لِیَفْجُرَ أَمامَهُ/ قیامة5 )


6- خواصی که به بهانه ی آزادی عقیده و بیان در فضای حقیقی و مجازی سمّ پراکنی می کنند، مقدسات را زیر سؤال می برند، حریم ها را شکسته و به هر کس توهین می نمایند، ضروریات دین همانند حجاب را مورد خدشه قرار می دهند، از شادی های شیطانی حمایت می نمایند، غرائز حیوانی را تمجید و عقلانیت را زیر سؤال می برند، رقص، اختلاط و بدحجابی و... را نشانه ی مدَنیّت وپیشرفت می دانند، از مجالس گناه و معصیت تقدیر و تشکر می نمایند، سنّتهای غلط و غیر عقلی و شرعی را با پول بیت المال ترویج می کنند و فساد را در جامعه رواج و سنّت سیئّه را تبلیغ نمایند، هر گناهی صورت گیرد، هر فسادی بوجود می آید، هر خونی ریخته می شود، هر عقیده ای نسبت به خدا و دین او متزلزل می شود و.... درجرم اینها شریک و باید منتظر خطاب قهر آلود خداوند باشند که ( خُذُوهُ فَغُلُّوهُ. ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ/ الحاقة 30 ) او را بگیرید و در غل و زنجیر کشید؛ سپس اورا به دوزخ افکنید، آنگاه به زنجیری که طولش هفتاد زراع است به آتش در کشید.


7- انسانی که از نعمت عقل و شریعت الهی برخوردار است می تواند راه خیر را از شرّ، حق را از باطل تشخیص دهد، نمی تواند به بعضی از احکام الهی ایمان داشته و به بعضی کافر باشد، چرا که خدای متعال ایمان او را نمی پذیرد و بعنوان کافر از او یاد می کند (نُؤمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَیُرِیدُونَ أَنْ یَتَّخِذُواْ بَیْنَ ذَلِکَ سَبِیلاً * أُوْلَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ حَقّاً / نساء، 150 )

نمی شود در اندیشه خود را مسلمان و در رفتار معتقد به نسبیت احکام و اخلاق و پیرو مکتب پوسیده ی لیبرالی غرب باشد، نمی تواند مدعی دین و مذهب باشد اما در عمل رضایت خلق را جایگزین رضایت خدا قرار دهد ( لا ظاعَة لِمَخلُوق فی مَعصِیَةِ الخالق / نهج البلاغه.حکمت 165 ).

از او پذیرفته نیست که سرسفره ی انقلاب بنشیند و بخورد و مدافع فرهنگ عریان و تُهی از معنویت غرب باشد.

و.......

والعاقبة للمتقین


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۷
امراله اندرزیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی