وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۵ ب.ظ

وظیفه یا نتیجه؟


وظیفه یا نتیجه ؟!

درباره‌ی احساس وظیفه و تکلیف نکاتی را به عرض خوانندگان و مخاطبین محترم می‌رسانیم:

1-بر اساس حدیث نبوی همه مومنین و مسلمین نسبت به هم و همینطور نسبت به دفاع از اسلام و احکام نورانی آن موظف و مکلف هستند « کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته » و این وظیفه و مسئولیت همیشگی و متناسب با جایگاه، توان و وسعی که دارد میباشد.

2-همانگونه که قرآن کریم برای هدایت همگان آمده « هدی للناس /بقره185 » ولکن تنها متقین از این هدایت بهره‌مند می‌شوند « هدی للمتقین »؛ همچنین همه انسانها مسئولیت دفاع از اسلام و رسیدگی به هم‌نوعان خویش  را دارند اما کسانی می‌توانند ادای تکلیف نمایند که از شایستگی های علمی و عملی برخوردار باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۴۵
امراله اندرزیان
دوشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ب.ظ

تمدن سازی درسایه ی فرهنگ عاشورا واربعین


حادثه ی بزرگ عاشوراواربعین وفداکاری حضرت اباعبدا...علیه السلام ویارا ن باوفایش دارای ویژگیهایی است که به بعضی ازآنها اشاره می کنیم.

1-تمدن سازی:رهبر معظم انقلاب بعد ازتبیین مراحل پیش روعینی انقلاب اسلامی،نظام اسلامی،حکومت اسلامی،دولت اسلامی،تمدن سازی نوین را آخرین مرحله دانستند.َ

2-ایران قدرت جهانی:حادثه ی عظیم عاشورا واربعین در تحقق عینی وعملی تمدن نوین اسلامی نقش موثر واساسی دارند.یکی از درسهای دانشگاه امام حسین علیه السلام مقاومت دلیرانه وانقلابی ملت ورزمندگان اسلام درهشت سال دفاع مقدس وتا کنون بوده است که ایران را به یکی از قدرتهای بزرگ جهانی تبدیل نموده و منشا برکات فراوان شده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۹
امراله اندرزیان