وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب
جمعه, ۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۰۵ ب.ظ

نفوذ شیطان !!!


آن روزکه حضرت امام (ره)تسخیر لانه ی جاسوسی شیطان بزرگ توسط دانشجویان پیرو خط امام را انقلاب دوم نامیدندو از قطع رابطه ی گرگ با میش استقبال نمودند،به وسیله صدام عفلقی جنگ را برما تحمیل ننموده بود ،از همه ی گروه های تروریستی و ضد انقلاب حمایت جدی نکرده بود ،تحریمهای ظالمانه را هر ساله امضاء ننموده بود ،دوازده سال کشوررا درگیر مسئله ی هسته ای نکرده بود،بوسیله ی احمد شهید صهیونیست مسئله ی نقض حقوق بشر را مطرح ننموده بود، هواپیمای مسافربری را درخلیج فارس هدف قرا نداده بود ،در مجامع بین المللی با هم پیمانانش دشمنی اش را به طور جدی آشکار ننموده بود،  جنگ نرم و غارتگری فرهنگی را شروع نکرده بود ،فتنه های 78 و88 را مدیریت و حمایت نکرده بود ،آل سعود خبیث را برای کشتار حجاج در سال 66 و 94 مورد حمایت و مساعدت نظامی و سیاسی و امنیتی قرار نداده بود،برندازی جمهوری اسلامی را با جنگ سخت و نرم و جنگ های نیابتی شروع ننموده بود و .......

آیا آنهایی که از رابطه با آمریکا دم می زنند و دست می دهند و مخالف شعار مرگ بر آمریکا که یک شعار و رفتار قرآنی علیه استکبار است، از مسلمانی خود خجالت نمی کشند. اینها چه پاسخی برای خونهای جوانان مومن و نورانی ما که بوسیله عمّال آمریکا ریخته شده و میشود دارند؟ آیا شیطان بزرگ  ماهیت شیطانی او عوض شده یا بعضی سنخیت روحی با شیطان پیدا نموده اند؟

جهت تنویر افکار چند نمونه از نفوذ شیطان را مستند به آیات قرآنی یاد آوری می کنیم تا هر چه بهتر و بیشتر مراقب شیاطین باشیم   1-آن کسی که زشت را زیبا جلوه می دهد یعنی گناه و گنه کار را بزک و آرایش می کند شیطان است . پیش ازاین به عرض رسید که شیطان های انسانی علاوه بر وسوسه و دعوت نامه تا آخرین مرحله دست از شیطنت برنداشته واز قدرت بیشتری  نیز برخور دارند . آن کسی که هوا پرستی،بت پرستی ،اعمال زشت را زیبا جلوه می دهد شیطان است .((و زیّن لهم الشّیطان اعمالهم)). هدف از این کار بازداشتن از راه خداست.((فصدّهم عن السّبیل ))و هیچ گاه اینها هدایت نمی شوند بلکه دیگران را از راه هدایت دور می نمایند ((فهم لا یهتدون نمل24))بنابراین نفوذ آمریکا بعد از برجام در ایران با هدف مبارزه با راه خدا و کسانی که در صراط مستقیم الهی هستند 2آنکه دنیا و زخارفش را زینت می کند، مقصد و مقصودشان دنیای بدون آخرت و زندگی ابد است، با هدف گمرا ه نمودن واز راه خدا دور کردن، شیطان است ((لازیّننّهم فی الارض و لاغوینهم اجمعین       ))شیطان بزرگ آنقدر دنیا و  متاع قلیلش را جلوه داده که بعضی از انسان های سطحی نگر سهل اندیش دنیا طلب همه چیز را در الگو گیری از اقتصاد جهنمی غرب می دانند بدون اینکه برداشت ها و توانمندی های خویش تکیه نمایند

3-شیطان برای نفوذ با پیاده نظام (نیرو های جاسوس و ستون پنجم)و سواره نظام(نیرو های واکنش سریع)وارد عمل می شود که نیاز به هوشمندی و مراقبت تام و تمام است ((و اجلب علیهم بخیلک و رجلک- اسراء64))

4-شیطان به دنبال نفوذ فرهنگی در تمامی مجاری حکومت و در میان خانواده ها و در دل و جان انسانها با صدا و صوت ننگین خویش همانند فضای مجازی، شبکه های اجتماعی،ماهواره و... می باشد ((و استفزز من اسطعت منهم بصوتک- اسراء 61))

5-شیطان با نفوذش به دنبال احتناک یعنی تسلیم نمودن پیروان خود و افسار به گردن آنها انداختن است.آنگونه که آمریکا بیش از چهار دهه رژیم های منطقه به ویژه عرب های مرتجع را با انداختن افسار شیطانی به گردنشان منافع خود را دنبال و تامین می نماید((لاحتنکن ذریته الا قلیلا- اسراء62))

6-شیطان به دنبال مشارکت و نفوذ در اقتصاد واموال و از آن طریق مشارکت در نطفه و اولاد می باشد.آنجا که در سایه ی اقتصاد سرمایه داری بی ضابطه، افرادی تربیت شده اند با روح شیطانی، متکبر ، مستبد و کاملا وابسته به شیطان بزرگ.بر این اساس بعضی دلخوش نباشند که بعد از برجام شکمهایشان پر میشود بلکه اقتصاد حرام آمریکایی که از غارت منابع دیگر کشورها به دست آمده جز تغییر هویّت و مسخ انسانیت مزیّت دیگری نخواهد داشت ((و شارکهم فی الاموال و الاولاد- اسراء 64))

7- آنهایی که با زمزمه های شیطانی خود به دنبال نفوذ شیطان بزرگ در ایران هستند ، از عواقب این حرکت نامیمون  بترسند چرا که با تقلید کورکورانه ی خویش از مستکبران، گرفتار عذابی خواهند شد که راه نجاتی پیدا نخواهند کرد. این افراد به اربابان متکبر خود می گویند ما پیرو شما بودیم که اکنون در عذاب گرفتار شده ایم .آیا شما سهمی از عذاب ما را می پذیرید تا از ما تخفیف داده شود((فقال الضّغفاء للذّین اسّتکبروا انّا کنّا لکم تبعا فهل انتم مغنون عنّا من عذاب الله من شیء- ابراهیم 21))    مستکبران درپاسخ به آنها میگویند چه بی تابی و جزع کنیم و چه صبر و شکیبایی ، راه نجاتی برای ما وجود ندارد((سواء علینا اجزعنا ام صبرنا ما لنا من محیص- ابراهیم 21))

8-قرآن کریم افرادی را که به دنبال شیطان (یعنی طاغیان و وسوسه گران جن و انس)می روند و از او پیروی می نمایند  و تمدن را در همانندی با او می دانند عنوان(ضعفا) یعنی اولاٌ افراد ناتوان ،بی شخصیت و تهی از هویت وثانیاٌ دارای سرنوشت واحد که همان معذب به عذاب الهی است بیان می کند.

9-شیطان برای رسیدن به امیال خود که همان نفوذ و سلطه بر دیگران است، وعده های پوچ و دروغین داده که از آنها تخلف می نماید بنابر این به وعده های بی ارزش او هیچگاه نباید اعتماد نمود ((و وعدتکم فاخلفتکم-ابراهیم 22))

10-خدای متعال در سوره اعراف صحنه ی  جنگ و نفوذ شیطان را اینگونه بیان می کند که اولا بر سر راه مستقیم خدا کمین می زند(( لاقعدنّ لهم صراطک المستقیم))ثانیا به چهار طرف یعنی از پیش رو و پشت سر و سمت راست و سمت چپ به سراغ انسان می آید(( ثمّ لاتینّهم من بین ایدیهم و من خلفهم و عن ایمانهم و عن شمائلهم ... اعراف 17))

از اول انقلاب اسلامی تا کنون همه شاهد بوده ایم که شیطان بزر گ را از در بیرون می کنی از پنجره وارد می شود .در مسائل نظامی مراقب او هستیم در اقتصاد وارد می شود .اقتصاد را سر و سامان می دهیم   جنگ فرهنگی را شروع می کند و همینطور  در عرصه سیاسی و به وسیله ستون پنجم و فتنه گران و ...بنابر این برای بعد از برجام نیز دشمنی که قسم خورده و زخم خورده است و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست باید مراقب و مواظب او و  رفقایش در داخل کشور بود.

امام باقر (علیه السلام)در تفسیر این آیه و نفوذ شیطان به چهار طرف مطلبی را بیان می کند که علاوه بر رفتار همیشگی ابلیس و سپاهش ،طی 37 سال انقلاب اسلامی از سوی شیطان بزرگ آمریکا و دنباله هایش قابل لمس و مشاهده بود ه و هست.

می فرماید:منظور از آمدن شیطان از پیش رو این است که آخرت و جهانی که در پیش هست را در نظر انسان سبک و ساده جلوه می دهد.و منظور از پشت سر این است که آنها را به گرد آوری اموال و تجمع ثروت و بخل از پرداخت حقوق واجب به خاطر فرزندان و وارثان دعوت میکند.و منظور از طرف راست این است که امور معنوی را به وسیله شبهات و ایجاد شک و تردید ضایع می سازد. و منظور از طرف چپ این است که لذّات مادی و شهوات را در نظر آنها جلوه میدهد.((تفسیر نمونه جلد 6 صفحه 110))

11-دشمنی شیاطین با خدای یکتا و اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و اله) می باشد و گرنه با بت پرستی ،هوا پرستی ، چند خدایی و... نه تنها مشکلی ندارد بلکه همگان را به همین ها دعوت می کند .آنگونه که شیطان در قرآن قسم خورده برای نفوذ چند برنامه را اجرا کند،همینطور شیطان بزر گ و یارانش در صدد اجرای آن برنامه ها هستند.

یک:با تصرف در اندیشه و خیال انسان بخشی از نیرو های او را به استخدام خود در می آورد

دو: با استخدام آن بخش از قوای اندیشه ای و انگیزه ای او را گمراه می نماید((و لاضلّنّهم))

سه: با تصرف در درون انسان او را با آرزو ها سرگرم میکند((و لامنّینّهم))

چهار:با در اختیار گرفتن انسان او را وادار به اعمال  خرافی میکند((و لامرنّهم فلیبتّکنّ اذان الانعام))

پنج:آنها را وادار می کند فطرت توحیدی را تغییر دهند((ولامرنّهم  فلیغیّرنّ خلق الله- نساء 119))

آیا آنهایی که با شیطان بزرگ رابطه ی دوستی برقرار و تحت ولایت او در آمده اند از مسیر حق گمراه نشده اند؟ به دنبال خیالات باطل و بهشت موعود دروغین غرب نرفته اند ؟عرفان های کاذب ، شیعه ی انگلیسی ،اسلام سکولاری،مدرنیته ی ور شکسته ی غرب و ... را تبلیغ و ترویج ننموده اند ؟از راه حق و صراط مستقیم ولایت به راه شرک آلود و کفر آمیز او پناه نبرده اند؟

پس مراقب نفوذ شیطان باشیم که با آمریکا بودن جز خسارت در دنیا و آخرت چیز دیگری به دست نخواهد آمد((و من یتّخذ الشّیطان و لیّا من دون الله فقد خسر خسرانا مبینا- نساء19  هر کس شیطان را به جای خدا ولیّ و سرپرست خود انتخاب کند ریان آشکاری کرده است.

 و العاقبه للمتقین     

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۸
امراله اندرزیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی