وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

غده ای که اگر جراحی نشود...


یکی از اهداف مهم تاسیس حکومت اسلامی اقامه ی عدل است" لیقوم الناس بالقسط"(حدید 25) بنابراین نظام اسلامی به ویژه دستگاه قضایی بر اساس قانون، خود را موظف به اجرای عدالت و جلوگیری از هر گونه ظلم، ستم و اجحاف می داند. با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با هرگونه فساد به خصوص فساد اقتصادی در دهه پشرفت و عدالت، نکاتی را در همین زمینه به استحضار مخاطبان عزیز می رسانیم.

1- برپایی و اقامه ی آسمان ها و زمین به وسیله عدل می باشد - بالعدل قامت السموات و الارض- بر این اساس بر همگان فرض و لازم است که هم خود مزیّن به زیور عدالت با شند و هم از وقوع هر گونه بی عدالتی ممانعت ورزند.

2- اجرای احکام الهی از طرف نظام اسلامی نسبت به همه ی اقشار مردم باید به طور عادلانه باشد و از هرگونه تبعیض و ویژه خواهی و امتیاز طلبی جلوگیری نماید.

3- همه ی اقشار مردم اعم از فقیر و غنی، رئیس و مرئوس، نام دار و بی نام، کس دار و بی کس، مسئول و غیر مسئول و ... در مقابل قانون الهی مساوی و برابرند.

4- در نظام مقتدر اسلامی نباید حاشیه ی امن برای احدی ایجاد شود تا از گردن نهادن نسبت به قانون مبرا و مرتکب فساد شوند.

5- مبارزه بی امان با فقر و فساد و تبعیض بویژه با عوامل اصلی به وجود آورنده ی آنها وظیفه همگان بخصوص دستگاههای مسئول در نظام اسلامی است.

6-  مسئله ی رعایت حق النّاس در اسلام آنقدر مورد تاکید قرار گرفته است که نباید در اجرای احکام اسلامی ذرّه ای حبّ و بغض و اغراض شخصی، قومی، گروهی، حزبی، جناحی و ... دخالت کند و نباید استقلال قاضی و دستگاه قضا مورد تعرض قرار گیرد.

7- اجرای حکم الهی،نباید بخاطر اعمال فشار  صاحبان ثروت و قدرت و یا حزب و گروه خاصی به تاخیر بیفتد.

8- مسئله مهم حکومت اسلامی و بیت المال مسلمین و حراست و حفاظت از آنها از چیزهایی است که نمی شود نسبت به افرادی که خیانتی مرتکب و یا تصرف غیر شرعی کرده باشند به آسانی از کنار آن گذشت و عفو نمود. زیرا برپایی این نظام و استمرار آن در سایه ی جهاد و شهادت صدها هزار نفر و رنج و مرارت میلیون ها انسان و خون دل خوردن آنها و.... بوده است.

9- وجود فساد و انسان های فاسد همانند غدّه ای است که اگر به وسیله قانون عدل الهی جرّاحی نشود،به پیکره نظام سرایت وآن را فاسد می کند مخصوصا نظامی که صدها میلیون مسلمان و انسانهای مستضعف چشم امید به آن بسته اند و پنجه در پنجه ی ابر قدرت های مستکبر و ظالم انداخته است و زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) است.

10- فساد اقتصادی غدّه ای است که اگر جرّاحی نشود بر ایمان، اخلاق، و رفتار اثر بد گذاشته، در ذائقه ها اثرمنفی ایجاد نموده، فرهنگ تزکیه و تربیت انسان های سالم را از بین برده، بازار کسب و تجارت را آلوده کرده، شیطان را از طریق لقمه حرام شریک نطفه نموده، اعتماد و اطمینان را در کسب حلال و اقتصاد سالم از میان برده، حقوق واجب خانوادگی را ( همانند نفقه) تضییع نموده، انسان های شیاّد، راهزن و شارلاتان تربیت نموده، فرهنگ قاچاق و دزدی را رواج داده،خیانت در امانت عادی گشته،رشوه خواری وزیر میزی ازراهها ی کسب درآمد شده،آبرو وحیثیّت افراد را به خطر انداخته و...

11- باید بدانیم خیر و برکت و فضل و رحمت خداوند با اجرای احکام اسلامی ساری و جاری می شود و بدون آن خشم و  غضب و انتقام و بلای الهی نازل خواهد شد.

12- حمایت از دستگاه قضایی و قضات شجاع و انقلابی در مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی و اجرای عدالت وظیفه همه دلسوزان به انقلاب نظام و ولایت است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۹
امراله اندرزیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی