وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ب.ظ

آدم، زمین خواری و کوه خواری !!!


1- رهبر معظّم انقلاب در مسئله ی محیط‌زیست و حراست از آب، خاک، هوا و همین‌طور منابع طبیعی، حجت را بر همگان بویژه مسئولین تمام نموده‌اند.

2- امام صادق(ع)فرمودند:انفال اموالی است که از
 دارلحرب بدون جنگ گرفته می شود وهمچنین سرزمینی که اهلش آنرا ترک کرده واز آن هجرت می کنند(وآن فئی نامیده می شود) و میراث کسی که وارثی نداشته باشد، سرزمین واموالی که پادشاهان به این وآن می بخشیدند، جنگل‌ها، بیشه‌زارها، دره‌ها و سرزمین های موات که همه ی اینها از برای خدا، پیامبر و قائم‌مقام پیامبر دانسته‌اند که حق هرگونه دخل و تصرف درجایی که به مصلحت خویش ومصلحت مردمی که تحت تکفل او هستند ببیند مصرف خواهد کرد.(تفسیر نمونه ج7ص82)

3-
 منابع طبیعی و همه ی اموالی که مالکی نداردمتعلق به بیت المال و مخصوص حکومت اسلامی بوده که حراست از آن واجب، وهر گونه تصرف بدون اذن حاکم الهی حرام است.

4-
  یکی ازاقسام چهارگانه ظلم(همانند ظلم به خدا در رها نمودن احکام و دستورات الهی ، ظلم به مردم و ظلم به خود)  ظلم به طبیعت و محیط‌زیست است.

5-
 آن کسانی که زمین‌خواری وکوه خواری می‌کنند،افرادی که جنگلها را قطع و برای خوش‌گذرانی ویلا می زنند،آنهایی که گونه های گیاهی را بی رحمانه ریشه کن می نمایند، افرادی که آب‌های زیرزمینی و سطحی را هدر می‌دهند و... رفتاری ظالمانه دارند که قابل‌بخشش و جبران نیست.

6-
 آیا افرادی که بدون اجازه حکومت اسلامی در دامنه کوه‌ها، تپه‌ها و جنگل‌ها، ویلا زده اند ،منزل مسکونی ساخته اند، اعمال عبادی آنها صحیح است؟آیا حقوق خانواده خود را رعایت نموده اند؟

7-
 اگر مسئولی به خاطر رابطه قومی،حزبی وگروهی به طور غیرقانونی مجوز ساخت وساز داده باشد، نسبت به این بذل و بخشش بی حساب وکتاب، مدیون نظام، مردم و بیت‌المال هست یانه؟  

 

8- درحالی که رهبر معظّم انقلاب درمورد زمین خواری وکوه خواری فرمودند:بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرارگیرند،آیا کسانی که در منابع طبیعی تصرف و به محیط زیست خسارت وارد نموده اند ازنظر شرعی وقانونی درست است؟آیا زندگی کردن ویا ارتزاق نمودن ازاین طریق با سبک زندگی اسلامی سازگار است؟

9-
 آب، خاک و هوا  سه عنصر اصلی در مسئله ی محیط‌زیست و از نعمت‌های بی‌کران و بی‌شمار الهی است که در آیات و روایات مورد تأکید قرارگرفته و بر همگان به‌ویژه مسئولین لازم است که از آن‌ها به‌خوبی حفاظت و حراست کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۹
امراله اندرزیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی