وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب
جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۴۴ ب.ظ

شیطان در کمین است، مراقب باشیم....

شیطان در کمین است، مراقب باشیم...

درباره ی برجام یا اقدام مشترک تاکنون اظهار نظرهای گوناگون و متفاوتی مطرح گردیده است. حقیر بر اساس آیات قرآن و اندیشه های حضرت امام ( ره ) و مقام معظم رهبری مطالبی را به سمع و نظر خوانندگان عزیز رسانده ایم، اینک در مورد دو هدف دشمن از مذاکرات، یعنی ایجاد اختلاف و نفوذ، بدون افراط و تفریط و بدون خوش بینی محض و بد بینی محض صرفاً با استفاده از مبانی و معارف دین نکاتی را یاد آوری می کنیم

1- اگر مصداق أتم و أکمل استکبار دولت جنایتکار آمریکا است، هر گونه نزدیکیِ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و .... به او موجب دوری از خداوند، فرشتگان، انبیاء و اولیاء می شود، چرا که راه و مسیر اهل ایمان و کفر از هم جداست، که یکی به سعادت و بهشت و دیگری به شقاوت و جهنم منتهی می شود.

2- خداوند متعال دستور داده است که نسبت به ظالمان  نه تنها اقدام نکنید بلکه میل نیز نداشته باشید. اگر دولت مستکبر آمریکا و دنباله هایش مظهرظلم و جنایت اند بنابراین هرگونه میل به آنها موجب سوختن در آتش قهر الهی است، تا چه رسد به اقدام مشترک.

 (( وَ لا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ ما لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُون‏-  هود  113 ))

 چرا که آمریکا ودنباله هایش در ایران، یمن، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و... مردم مسلمان و بی گناه را با آتش سلاحهای خود سوزانده و می سوزانند.

3- اگر شیطان جنّی تا حدِّ خیال و وَهم( از قوای ادراکی) برخوردار است و به چهار طرف حمله و برای اضلال و انحراف آدمی شب و روز ندارد،همینطور شیطانهای انسانی همچون آمریکا که نه تنها خیال و وَهم، بلکه جایگاه عقل را نیز در اختیار شیطان و شیطنت گذاشته اند و به مراتب در جهت اختلاف، نفوذ، اضلال و انحراف سعی و تلاش بیشتری می نمایند و به هیچ کسی رحم نخواهند کرد. اینها اولاً در مقابل نظام ولایی ما کمین کرده، ثانیاً در حد توان و قدرتشان ایجاد اختلاف، نفوذ، فتنه و عملیات انجام داده و می دهند. ((قالَ فَبِما أَغْوَیْتَنی‏ لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقیم* ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ وَ لا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرین‏- اعراف-  و 16 و 17 ))

4- شیطان گام به گام جلو می آید بویژه در جنگ نرم و ناتوی فرهنگی، دستور خداوند این است که گامهای او را تبعیت نکنید، چرا که پشت حرفهای خوب و یا لبخندهای ظاهریش هزاران دسیسه، فتنه، توطئه و نقشه آماده نموده است. اگر یک گامی هم کوتاه بیاید برای برداشتن گامهای بلند شیطانی اش که همان( ایجاد اختلاف ، نفوذ و ضربه زدن بوده است)می باشد . ((وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبین- بقره 168 ))

5- وعده های شیطان سراسر دروغ و فریب است و هیچ وقت نباید به آن اعتماد کرد. آنگونه که به حضرت آدم و حوّا وعده ی خُلود در بهشت را داد و آنها را از بهشت اخراج نمود و موجب هُبوط آنها شد. ((فَأَزَلَّهُمَا الشَّیْطانُ عَنْها فَأَخْرَجَهُما مِمَّا کانا فیهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَکُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَ مَتاعٌ إِلى‏ حین‏ - بقره 36))

 آمریکائیها در برجام یا همان اقدام مشترک اگر چه وعده هایی داده اند لکن این وعده ها ( همانند لغو تحریمها... ) به تعبیر رهبر معظم انقلاب برای به ثمر رساندن جنگ نرمشان، استحاله ی انقلاب و انقلابیون از درون و ایجاد تَشَتُت، اختلاف و دو دستگی است، بنابراین مؤمن کَیِّس، فریب وعده های شیطان را نمی خورد.

6- مظهر ظلم و ستم در این دنیا دولت آمریکاست. دستور الهی این است که در مقابل ظالمان باید ایستاد چرا که آنها از رحمت خداوند بدورند و کسانی که مورد لعن و نفرین خداوندند و از رحمت او بدورند، چه خیر و برکتی می توانند به دیگران برسانند؟ تا ملّت ما بجای اتکای به درون و اقتصاد مقاومتی، منتظر برجام باشند، و از کسانی که شکمهایشان را از منابع دیگران پر کرده و زندگیشان را بر اساس قتل انسانهای بی گناه، غارت اموال  و منابع آنها به پا نموده اند، کسانی که در زندگی گیاهی و حیوانی غوطه ورند و بویی از زندگی انسانی و ایمانی نبرده اند چه انتظار خیر، برکت و مساعدتی می توان داشت؟.(( أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمین- هود 18 ))

7- فرعونیان وقتی خواستند لشکر موسی را شکست بدهند با اقدام نرم و از طریق عالِمی منحرف و دنیا طلب همانند بَلعَم، نقشه ی آلوده کردن و فاسد نمودن یاران موسی ( علیه السلام ) را بوسیله ی زنهای زیبا، بَزَک کرده و آلوده کشیدند، این نقشه ی صهیونیستی را در اندلس اجرا نموده و سالهاست که جنگ نرم و نفوذ فرهنگی شان را با اهانت و تحقیر ارزش های اسلامی و حجاب و حیا و... شروع نموده و با این مذاکرات می خواهند در حوزه ی فرهنگ ضربه ی نهایی را وارد نمایند اگر چه ملِت عاشورایی و ولایی ما تاکنون آنها را ناکام گذاشته اند، لکن این خطربا ابزارجدید همانند ماهواره و شبکه های اجتماعی و نفوذ شیطانی شان  تهدید می کند. چراکه آن افکار صهیونیستی هم اکنون نیز وجود دارد و حتی بیشتر از گذشته.

‏8- کسانی که نسبت به مذاکرات و جمع بندی جشن می گیرند و خوشبین هستند، در دوران حاکمیت دولت های مستکبر انگلیس و آمریکا در ایران یک خدمت ، یک لطف و عنایت آنها به ملت ایران را بازگو کنند. از زمان حاکمیت رضا خان تا کنون دولت انگلیس و آمریکا جز خیانت، جنایت و پرونده ی سیاه نسبت به کشورو ملت بزرگ ما چیزی نداشته اند.

یک: آیا رضا خان با همه ی استبدادش مورد حمایت دولت های مستکبر ( طرف مذاکرات ) بویژه انگلیس نبود؟

دو: آیا کودتای 28 مرداد مورد حمایت آنها بویژه آمریکا نبود؟ کودتایی که مقدم اش جنگ نرم یعنی ایجاد اختلاف و نفوذ وجدا نمودن مصدق ازنیروهای مذهبی وروحانیت انقلابی همانند آیت الله کاشانی بعد هم ساقط کردن دولت او، که مایه ی ذلت و ننگ بود.

سه: چه کسی از پهلَویِ دوم با آن همه جنایت و استبداد حمایت نمود، مدعیان حقوق بشر و آزادی و دموکراسی چگونه از سلطنت موروثی و دیکتاتوری محمد رضایی تا آخرین لحظه حمایت کردند.

چهار: ایجاد اختلافات مذهبی و دسته بندیهای سیاسی و تجزیه ی کشور ( همانند آنچه درباره ی سوریه و عراق می گویند ) بویژه در کردستان و حمایت همه جانبه از گروهک کومله و دموکرات،منافقین و...در اوایل انقلاب محصول اندیشه های پلید و اقدام جنایتکارانه ی آمریکا نبود؟

پنج: تحمیل جنگ، پشتیبانی و حمایت کشورهای طرف مذاکره بویژه آمریکا از رژیم بعثی صدام با هدف نابودی اسلام و انقلاب و تصرف یک هفته ای تهران... نمونه ی دیگری از دشمنی ، خصومت وجنایت آنهابه ملت ایران نبوده است؟

شش:آیا آمریکا واذنابش با نفوذ در داخل کشورفتنه های مختلفی همانند فتنه ی دولت موقت، فتنه ی منافقین، فتنه ی بنی صدر، فتنه ی ملی گراها، فتنه ی مهدی هاشمی و بیت آقای منتظری و استفاده از او، فتنه ی شریعتمداری، فتنه ی هفتاد و هشت، فتنه ی هشتاد و هشت، فتنه ی عبدالمالک ریگی و...برپا ننمودند؟ حالا باور می کنیم این جمله ی حضرت امام ( ره ) را که فرمود: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.بنابراین آنهایی که بعد از جمع بندی مذاکرات نغمه خوانی کردند که نباید شعار مرگ بر آمریکا را سر داد، یعنی دست کشیدن و عبور از اندیشه ی امام و رهبری که همان اندیشه ی قرآنی است و یکی از مصادیق نفوذ شیطان بزرگ طرح اینگونه حرفها است که ما دیگر مرگ بر استکبار نگوییم.

9- اگر مظهر ظلم، ستم، جنایت، خباثت، فساد و تباهی دولت آمریکا و اذنابش می باشد، به این هشدار قرآنی توجه داشته باشیم که اینها در هر شهر و قریه و کشوری نفوذ کنند. آنجا را فاسد و عزتشان را لگد مال و ننگ و ذلت را به ارمغان می آورند.

((إِذا دَخَلُوا قَرْیَةً أَفْسَدُوها وَ جَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِها أَذِلَّة- نمل 34 ))

بنابراین برای مذاکره و گفتگو و... با آمریکا ذوق زده نشویم که منابع فساد فساد تولید می کند، منشأ جنایت جنایت بر پا می نماید، منبع ظلم ظلم و ستم را فرا گیر می کند و...

10- دولت مردان و افرادی که طرف مذاکره با 1+5 هستند به هشدارها و توصیه های رهبر معظم انقلاب توجه نمایند، که در یک امتحان سخت و بزرگی قرار دارند. اگر به منویات و دیدگاههای مُعَظَمٌ لَه توجه نشود و مو به مو اجراء نگردد نزد خداوند، شهیدان و ملت فداکار پاسخی نخواهند داشت. مراقب دشمن باشند، چرا آمریکائیها دلواپس انتخابات اسفند ماه هستند؟ چرا در اظهاراتشان ناچار شدند اعتراف کنند که می خواهند بوسیله ی مذاکرات در داخل ایران نفوذ نمایند؟ بنابراین سعادت دنیا و آخرت همگان در تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب و نائب امام زمان ( عج ) است و گر نه شیطان نقشه هایش را عملی می نماید.

                                                           والعاقبه للمتقین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۰
امراله اندرزیان

نظرات (۱)

با سلام و عرض ادب خدمت حجت السلام اندرزیان

امام جواد (ع)
هر که گوش به گوینده اى دهد به راستى که او را پرستیده
پس اگر گوینده از جانب خدا باشد در واقع خدا را پرستیده
و اگر گوینده از زبان ابلیس سخن گوید به راستى که ابلیس را پرستیده است

پست شما در مرجع وبلاگ نویسان کهگیلویه و بویراحمد " حرف ناب " منتشر گردید، انشالله که راضی بوده باشید:


http://harfenab.ir/%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%8C-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی