وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب
شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ب.ظ

آیا استکبار قابل اعتماد است؟


آیا استکبار قابل اعتماد است؟

در مورد موضوع مذاکرات هسته ای و مباحث مربوط به آن نکاتی را به عرض خوانندگان عزیز می رسانیم:

1-  از باب حق شناسی و قدر شناسی از تیم مذاکره کننده که در مقابل کشورهای به ظاهر قدرتمند ایستادگی کردند و آنچه در توان داشتند با عنایت به حفظ خطوط قرمز نظام، در جمع بندی مذاکرات به صحنه آوردند، تقدیر و سپاس خویش را نثار می کنیم.

2- موضوع مذاکرات هسته ای که حدود 12 سال به طول انجامید، و افراد و تیم های مختلفی آن را دنبال می کردند، یک مسئله ی ملی و مربوط به اصل نظام و در چار چوب منافع ملی و مصالح مملکت بوده و ربطی به هیج حزب و یا جناح خاصی نداشته و ندارد.

3- آن کسانی که دلواپسان را مورد خطاب قرار داده و از آنها انتقاد می نمایند باید بدانند:

 اولاً به تعبیر مقام معظم رهبری دلواپسی اشکالی ندارد، چون نسبت به طرفهای مقابل و دشمنان قسم خورده اعتمادی وجود ندارد، بخاطر اینکه برای ارزشهای انقلاب خون های فراوانی ریخته شده، رنجهای زیادی کشیده شده، خون دلهایی خورد شده، مقاومتهای زیادی صورت گرفته و.....

 ثانیاً، دشمنانی که حدود 36 سال هر آنچه در توان داشتند از جنگ، توطئه، فتنه و .... در مقابل نظام بکار گرفتند قابل اعتماد نیستند.

 ثالثاً، کسانی که ذوق زده می شوند و کارناوال شادی ( همراه با رقص، پایکوبی و اذیت و آزار مردم ) راه می اندازند، بدانند که میادین نصرت و پیروزی اسلام و انقلاب به این اعمال و رفتارها که برخی از آنها خلاف شرع می باشند نیازی ندارد، در حالی که دشمن در حال رجز خوانی و اهانت به مقدسات جمهوری اسلامی ایران است.

4- ملت مقاوم و حزبّ اللهی ایران در اوج مذاکرات هسته ای در تشییع شهیدان غوّاص، در روز قدس، در نماز جمعه ها و... با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خط و مشیّ و جهت گیری های انقلابی خود را به جهانیان نشان دادند. بنابراین آنهایی که از جانب مردم حرف می زنند که دیگر خسته شده اند، از گرسنگی مُرده اند و آماده ی هر سازشی هستند سخن از درون خسته ی خود می زنند.

5- آنهایی که در اوج مذاکرات سخن از اسلام رحمانی به زبان می آورند و صلح امام حسن ( علیه السلام ) را علَم می کنند بدانند:

اولاً، پیام اسلام رحمانی نسبت به دشمنان مستکبر را قرآن کریم اینگونه بیان می کند که:

 (( أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُم‏ - فتح، 29))،

((  فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ توبه ،12 ))،

(( جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقینَ وَ اغْلُظْ عَلَیْهِم- توبه- 73 ))‏

ثانیاً، تا آن زمانی که لشکر امام حسن ( علیه السلام ) مقاومت کرده و تسلیم نشده بودند خبری از صلح نبود، بلکه شیپور جنگ بلند بود، وقتی یاران دنیا طلب بخاطر سکه های معاویه پشت کردند و دنیا را بر آخرت ترجیح دادند، امام حسن( علیه السلام ) برای حفظ اسلام آن نرمش قهرمانانه راپذیرفتند که از درون آن عاشورای 61 هجری قمری بوجود آمد، اما این زمان آنقدر رزمنده ی پا به رکاب برای فرمانبری از رهبری حکیم و فرزانه آماده است که دشمنانی مثل آمریکا نیز به این واقعیت واقف و آگاهند و گر نه بارها گزینه ی روی میزش را امتحان کرده بود، گرچه به فتنه ی هفتاد و هشت و  هشتاد و  هشت امید بسته بودند لکن از امت انقلابی و فداکار ایران پاسخ قاطع و محکم را دریافت کردند.

6- آیا قضیه ی مذاکرات هسته ای از فتح خرمشهر بالاتر بود؟

اولاً، جمع بندی مذاکرات هنوز به توافق نهایی نرسیده است.

ثانیاً، بر اساس آموزه های دینی هرجایی که افکار صهیونیستی رخنه کند و حاکم شود به هیچ عهد، پیمان و میثاقی عمل نخواهد شد. ((  فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ توبه ،12 )).

ثالثاً، اگر تحریم های مختلف هم برداشته شود باز هم نسخه ی نجات بخش کشور ما در مسائل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است و لا غیر.

رابعاً، در موضوع فتح خرمشهر نه تنها کمر صدام، بلکه کمر استکبار جهانی شکست و پیروزی یی به دست آمد که راهگشای پیروزی های بعدی در جنگ بود، در فتح خرمشهر بده بستان نبود، اگر هم شهید دادیم بِستان بود نه چیز دیگر، یعنی همان هایی که خونشان، راهشان و یادشان مملکت را از معضلات و مشکلات نجات داده و می دهد.

7- از اول انقلاب تا کنون نظام و مسئولین امر، سخن عقلانی و منطقی اسلام را به گوش دنیا رسانیده اند(( همانند نامه ی مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی)) . در طول هشت سال دفاع مقدس، در مورد تروریسم، درباره ی حقوق بشر، در مورد اهداف انقلاب اسلامی و .... دشمنان ما کدامیک از این حرفهای حکیمانه و منطقی اسلام را که از زبان امام ( ره ) و مقام معظم رهبری گفته شده باور کرده اند، در موضوع مذاکرات هسته ای  نیز می دانند ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست. بنابراین ما همیشه منطقی حرف زده ایم، و آنها همیشه با زبان زور و گزینه های روی میز، پس به این دشمنان نمی توان اعتماد کرد.

8- وقتی عده ای در داخل کشور دفاع از مظلومین و مستضعفین و مقابله با استکبار که مورد تاکید قرآن کریم است را زیر سؤال می برند و شعار نه غزه، نه لبنان سر می دهند، چگونه در موضوع هسته ای خطوط قرمز نظام را باور نموده و در این راستا بعد از هر بیانیه یا جمع بندی، سعی می کنند دیگران را متهم و شعار پیروزی سر دهند در حالیکه مقام معظم رهبری در خطبه های عید فطر امسال فرمودند: ما از ملت مظلوم فلسطین، عراق، سوریه، یمن و حزب الله لبنان حمایت می کنیم.

9- هنوز جمعبندی مذاکرات به توافق و عهد نامه نرسیده، عده ای با نصب بنر و پلاکارد این پیروزی را تبریک گفته اند، آیا هزینه کردن بیت المال در مورد کاری که هنوز به مقصد نرسیده و باید در مسیر قانونی قرار بگیرد و بعد از چند ماه دیگر مُحرز و معلوم شود، اقدامی شایسته و مورد پسند نظام و اسلام است؟ همه ی ملت ایران بویژه در ماه رمضان دعا می کردند که فرزندان نظام، موفق، پیروز و بر دشمنان غالب شوند و هر وقت این پیروزی بدست آمد همه باید خدای متعال را شکر گزار باشیم که فرمود ((وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزیزِ الْحَکیم‏ )) آل عمران-126

10- عزّت و عظمت جمهوری اسلامی مرهون سر انگشت نورانی و با کفایت ولایت با وجود عنایتهای خاص امام زمان ( عج ) و ایثار و فداکاری ملت ایران و جوانان بسیجی و حزب اللّهی آنها در همه ی عرصه های مورد نیاز اعم از نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است.

اگر امریکایی ها تا کنون نتوانسته اند گزینه را از روی میز بردارند از ارتش و سپاه  و بسیجی می ترسند که هشت سال با وجود کمبود امکانات نظامی و غیرنظای در سرما و گرما و در سخت ترین مشکلات خم به ابرو نیاورده و در مقابل همه ی دنیای استکبار ایستادند. اگر تیم مذاکره کننده ی ما مقاوم و محکم بوده اند و گفتند نباید ایرانی را تهدید کنید به پشتوانه ی همین مردم انقلابی، جوانان فداکارش، رهبر با صلابت، هدایت های حکیمانه  و تَشَرهای حیدری اش بوده است.

11- قابل توجه آقایانی که شوق زده و ذوق زده بودند و بنر و پلاکارد زده اند، در رأس 1+5 آمریکایی است که خون مردم مسلمان، عراق، سوریه ، فلسطین، یمن، افغانستان، پاکستان و... را با جنگ های نیابتی و با تربیت شرورترین  آدمها مثل داعش و حمایت از رژیم های مستبد و جنایت کاری همانند رژیم غاصب صهیونیستی، آل سعود، آل خلیفه و.... بوسیله ی بمب های اهدایی و هواپیمایی خود می ریزند، اگر هم در جمع بندی مذاکرات پیروزی یی کسب کردیم باید با تأسی از قرآن که امت اسلام را امت واحده خوانده ((ْ إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً انبیاء92 )) به احترام خونهای مردم بی گناهی که حتی در ماه رمضان به زمین  ریخته شد، رعایت می کردیم و کاروان شادی به راه نمی انداختیم.

12- از شورای امنیت که سیاهه ی جنایاتش در حمایت ازمستکبران و متجاوزان قابل إحصاء و شمارش نیست همانند حمایتهای او از صدام عَفلقی، محکوم نمودن ایران در سالهای دفاع مقدس، حمایت از رئیس جمهور فراری یمن، محکوم نمودن انقلابیون در فلسطین، لبنان و... و از پنج عضو دائم و حق وِتوی آنها که ظلم آشکار است و از آمریکای خون آشام، شیطان بزرگ و آدم خوار و از دزدهای گردن کلفتی که اموال ما را بلوکه نموده اند و.... توقعی غیر از تعدّی و تجاوز نمی رود و حتی در موضوع برجام دیدیم قطعنامه ای که تصویب کردند از آنچه در وِیَن جمع بندی شده بود پا را فراتر نهاده و محدودیتهای دیگری وضع نمودند. از اینکه کمی از اموال ما را داده اند ، از اینکه شرکتهای خارجی وارد ایران می شوند و .... خوشحالیم.

ما از اینکه مشکلات اقتصادی برطرف، مسئله ی اشتغال  و بیکاری جوانان حل و... قطعاً خوشحال می شویم، اما کلید مشکلات در وِیَن، لوزان، ژنو و نیویورک و به دست آن جنایتکاران نیست بلکه کلیدش بدست جوانان فداکار و انقلابی، با استفاده از تجربیات دهه ی شصت با مدیریت جهادی اش و تکیه بر داشته های خود و ارج نهادن به تولید ایرانی و توکل بر خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام ودر یک کلام همان اقتصاد مقاومتی است، آنوقت دشمنان اظهار خوشحالی می کنند که با جمهوری اسلامی رابطه و مبادله ی اقتصادی و فرهنگی داشته باشند و از تجربیات ما بهره ببرند.

13- افراط و تفریط در هیچ کاری صحیح نیست نباید اینگونه تبلیغ کرد که با لغو تحریمهای ظالمانه ورق برمی گردد و سفره های مردم رنگین و مستغنی می شوند و نباید روابط عادلانه و انسانی با دیگران را که قصد ( ظلم و تجاوز ) ندارند بی تأثیر دانست. البته در باره ی تعبیر بعضی از مسئولین که سه گل زده ایم و دو گل خورده ایم، باید بگوییم اگر دو گلِ خورده موجب شود که به منافع ملی و عزت جمهوری اسلامی خدشه ای وارد گردد تعبیری ناصواب است در حالیکه هنوز مشخص نیست واقعاً سه گل به دشمن زده باشیم؟

14- آیا در مزاکرات هسته ای دشمنان جمهوری اسلامی ایران پذیرفته اند که حدود 36 سال جنگ و فتنه و تحریم بخاطر دشمنی با اسلام بوده و از این به بعد دشمنی نمی کنیم و با اسلام ناب محمّدی ( صلی الله علیه و آله ) مشکلی نداریم؟ چرا و به چه دلیل با ما قطع رابطه کردند؟ چرا جنگ را تحمیل نمودند؟ چرا فتنه ها به پا ساخته فتنه گرها را حمایت کردند وچرا تحریم های ظالمانه را ؟  یعنی چرا جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی با ما داشته اند؟ اگر خوی استکباری آنها علت اصلی و اساسی است، آیا در مذاکرات هسته ای از این سیاست مستکبرانه توبه نموده اند؟

در صورتی که خوی استکباری و شیطانی همچنان باقی باشد، چگونه می توان اعتماد و اطمینان کرد؟

آیا آنروز که حضرت امام ( ره ) در مقابل فشار دنیای استکبار می گفت: ما فرزند مُحَرّم و رمضان هستیم توجه نداشتند که چرخ زندگی مردم نیز باید بچرخد؟

آنروز که حضرت امام فرمودند: تا آمریکا آدم نشود مذاکره نمی کنیم نمی شناختند که آمریکائیها اهل ادب، منطق، و گفتگوی عادلانه و منصفانه نیستند؟

اینکه بطور مکرّر رهبر معظم انقلاب می فرماید سیاست ما با سیاست آمریکا 180 درجه تفاوت دارد و مصداق أتَمِ استکبار و همان شیطان بزرگ است، نه یعنی همان سخن و سیاست امام بزرگوار که سیاستی قرآنی است و باید در مقابل اینها ایستاد و ذرّه ای کوتاه نیامد و اگر مقام معظم رهبری در موضوع هسته ای اجازه ی مذاکره دادند به هیچ وجه اجازه ی کوتاه آمدن از منافع ملی و ارزشهای انقلاب را نداده و خطوط قرمز را مشخص کرده اند. بنابراین نباید اجازه داد مأموران نحس و نجس آمریکایی و صهیونیستی به حریم امنیتی و نظامیِ ما نفوذ کنند و آنچه بر سر کشورهایی همانند عراق آوردند بر سر ما نیز بیاورند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۳
امراله اندرزیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی