وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان

مطالبی از دیدگاه قرآن و اهل بیت

وب سایت شخصی امراله اندرزیان
آخرین مطالب
سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ق.ظ

چرا دلواپس نباشیم ؟

حجت اسلام امراله اندرزیان، استاد دانشگاه در یاداشتی که برای این پایگاه خبری تحلیلی ارسال کرد نوشت:

 

در باره‌ی مسئله‌ی هسته ای و شیوه‌ی برخورد دشمنان، نکاتی را از منظر قرآن کریم و شواهد تاریخی به سمع و نظر خوانندگان عزیز می‌رسانم تامعلوم شود چرا و به چه دلیل آمریکا و اذنابش قابل اعتماد نیستند، چرا عهدشکن و به هیچ میثاقی وفادار نمی‌باشند، چرا با جشن و پایکوبی و ذوق زدگی عده‌ای در داخل مخالف هستیم، چرا عده‌ای ساده لوح و سطحی نگر برای حلّ مشکلات به جای امید به خدا واستعداد های داخلی  به گرگهای درّنده ای همانند آمریکا  دل بسته اند، چرا عده‌ای به جای تکیه بر توانمندیهای داخلی به لوزان و ژنو و نیویورک تکیه و اعتماد دارند و . . .

 

1-راه کافر و مومن ازهم جداست :

 

 آمریکا و دنباله‌هایش در رأس کافرانی هستند که چه آنها را بترسانی و چه نترسانی ایمان نخواهند آورد. پس  راه مومنان از کافران جداست ؛ یکی به سوی درجات عالی بهشت و دیگری به سوی درکات جهنم، یکی سعادت، دیگری شقاوت؛ یک اصلاح و دیگری افساد؛ یکی عدالت و دیگری ظلم و ستم و . . .

« اِنّ الذّینَ کَفَروا سَواءً عَلیهِم ءاَنذَرتِهُم اَم لَم تُنذِرَهُم لا یُومِنون » (بقره / 6 )

 

2-تا دست برداشتن از اسلام راضی نمی‌شوند:

کافران خبیثی مثل آمریکا و همپیمانانش که دارای اندیشه ی یهودی، نصرانی و صهیونیستی هستند تا مرز بی‌دین نمودن و یا تحقق و گسترش اسلام آمریکایی که همان دست کشیدن از اسلام ناب محمدی (صلی الله وعلیه وآله) است، دست بردار نیستند چرا که اینها با اسلام یعنی قرآن و عترت دشمنی دیرینه دارند.

« وَ لَن تَرضی عَنکَ الیَهودَ و لاَالنصّاری حَتی تَتّبعَ مِلَّتهُم . . .» (بقره / 120 )

 

3-سران کفر و ستم به هیچ پیمانی وفادار نیستند :

 

سران کفر و ستم بویژه دولت مستکبر آمریکا،  از آنجایی که مروّج اندیشه‌ی صهیونیستی هستند و به وسیله‌ی کمپانیهای یهودی بر سر کار می آیند، آنطور که اوباما افتخار می‌کند ومی گوید من رئیس جمهور یهودی  مسیحی هستم، به هیچ عهد و پیمان و میثاق بین المللی متعهد نیستند. و به همین جهت است که کنگره ی آمریکا اعلان می کند هر توافقی در این دولت صورت بگیرد آنرا نمی‌پذیریم و اوبامایی که می‌گفت مصوبات کنگره را وتو می‌کنم آنرا امضا می‌نماید.بنا براین قرآن کریم بد عهدی ،پیمان شکنی وازپشت خنجر زدن آنها را گوشزد می نماید ومی فرماید:.

 

« وَ اِن نَکِثوا َیمانَهم مِن بعد عَهدهم و طَعِنوا فی دینَکُم فَقاتِلوا ائمَة الکُفر اِنّهُم لا اَیمانَ لَهُم لَعَلَّهُم یَنتَهون » (توبه/12)

 

 با پیشوایان کفر و ضلالت کارزار کنیدچرا  که آنها را عهد و سوگند استواری نیست.

 

4-دشمن را همراز نگیرید :

خداوند که از درون و بیرون انسان اطلاع کامل و کافی دارد هشدار می‌دهد که دشمنان خود را همراز نگیرید و نگذارید به اسرارتان دسترسی پیدا کنند. چرا که آنها دوست دارند شما در رنج و سختی باشید و بخشی از دشمنی را به زبان می‌آورند و بیشتر آن را در دل پنهان می‌دارند.

 

 « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِکُمْ لا یَأْلُونَکُمْ خَبالاً وَدُّوا ما عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفی‏ صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیاتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ » ( آل عمران /118 )

 

چه کسی است که نداند دولت جنایتکار آمریکا دهها سال است که با ملت ایران دشمن است  و نباید با این دشمن دوستی نمود .شیطان حیله گری که حیوانات وحشی وخونخواری همانند داعش به جان مردم انداخته است واز طرفی ژست مبارزه با داعش را به منظور سلطه برمنطقه وحمایت ازرژیمهای دیکتاتور به خود می گیرد. هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجازه‌ی بازدید از مراکز نظامی و بازجویی دانشمندان هسته ‌ای بر اساس این آیه و وحی الهی است، تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید این آیه را نصب العین خود قرار بدهند.

5-دشمن‌ترین نسبت به مومنین:

 

دنیای کفر بر اساس اندیشه ی نژادپرستانه ی صهیونیستی اداره می شود بنابراین این ها بیشترین دشمنی را با مسلمانان و مومنین دارند. کسانی که در انتظار  ارتباط دوستانه و کمک و مساعدت این ها نشسته اند، یا ساده لوح هستند یا نسبت به مبانی و معارف دین آشنایی کامل ندارند و یا خود کینه ی مومنین را در دل دارند.

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا(مائده 82)

 

در این عالم با وجود کشورها و فرهنگ های مختلف و متعدد، بیشترین دشمنی را رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا و اروپا با ملت ایران و شیعیان دارند.

 

6-نژاد برتر:

 

یهودیان و مسیحیان صهیونیستی خود را اندیشمند و مسلمانان را بی سواد می پنداشتند. اخلاف خبیث همانند اسلاف خودخواه همین مسیر را طی می کنند .آنهایی که فریاد از نیل تا فرات را سر می دهند، جهانی سازی را طرح می کنند ، با ما یا بر ما را طرح می نمایند ،تغییر در نقشه ی خاورمیانه را دنبال می کنند ،جنگ های نیابتی را به راه انداخته اند ، در ابوغریب سگ را به جان مسلمان عراقی می انداخته و می گفتند اینها آدم نیستند ، آن خانم خبیث (شرمن)که می گفت ژن ایرانی ها مشکل دارد و..... بر اساس همین اندیشه ی نژادپرستانه است که قرآن کریم از آن پرده برداشته و میفرماید: اگر دیناری نزد آنها به امانت بگذاری خیانت می کنند چرا که غیر خودشان را چیزی به حساب نمی آورند و ارزشی قائل نیستند .

 

وَ مِنْهُمْ مَنْ إِنْ تَأْمَنْهُ بِدینارٍ لا یُؤَدِّهِ إِلَیْکَ إِلاَّ ما دُمْتَ عَلَیْهِ قائِماً ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَیْسَ عَلَیْنا فِی الْأُمِّیِّینَ سَبیلٌ وَ یَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ ( آل عمران75)

7-پیمان دوستی با چه کسانی :

 

خداوند در سوره ی ممتحنه آیه ی 7 نیکی کردن و عدالت ورزیدن و هم پیمانی با آنهایی که دشمنی نکرده و از دیار و شهر بیرون ننموده را اجازه داده است اما آنهایی که در جنگ و قتال با مومنین بودند و آنها را از وطنشان بیرون کرده و بر بیرون کردن آنها همدست شدند ، از هر گونه عهد و پیمان و دوستی نهی می نماید وگرنه اینها از ستمکاران هستند .

إِنَّما یَنْهاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذینَ قاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ أَخْرَجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ وَ ظاهَرُوا عَلى‏ إِخْراجِکُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ فَأُولئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ  ( ممتحمه/9)

 

همه ملت ایران می دانند که دولت آمریکا و پیروانش در این 36 سال به طور مستقیم و غیر مستقیم هر جنایتی به دستشان آمده انجام داده اند پس باید مراقب باشیم .

 

8-آمریکا و سیاهه جنایاتش:

 

چرا نیروهای دلسوز به انقلاب درمسئله ی هسته ای دلواپس و نگران هستند. به عنوان تذکر و یادآوری بخشی از سیاهه جنایات آمریکا را نسبت به اسلام ، انقلاب و ملت ایران ذکر می کنیم باشد که عبرت بگیریم .

 

یک:آمریکا به تعبیر حضرت امام (ره) شیطان بزرگ است پس هرگونه دوستی و هم پیمانی با دشمن آشکار غیر عقلانی و ساده لوحی است . « انّ الشّیطان لکم عدوّ فاتخذوه عدوّا » ( فاطر/ 6)

 

دو:آمریکا و اروپا حامی اصلی و اساسی همه ی دیکتاتورها و جنایت کاران اعم از خاندان پهلوی، آل سعود ، رژیم بعث عراق و صدام ، معمر قذافی ، حسنی نا مبارک،حسین اردنی ، آل خلیفه .

 

سه:دولت آمریکا و انگلیس و ...حامی جان نثار دولت تروریستی و کودک کش صهیونیستی است و خود را در هر شرایطی متعهد به حمایت از این رژیم غاصب و جعلی میداند .

 

چهار:دخالت نظامی در دهها کشور مانند عراق ، افغانستان ، سوریه ، کویت ،یمن ، گرانادا ، لیبی ، لبنان ، و ... به طور مستقیم و غیر مستقیم، دلیل بر خوی تجاوزگری و خون آشامی دولت آمریکا و هم پیمانانش می باشد.

 

پنج:آموزش ، تجهیز ،راه اندازی و حمایت مستمر از گروهای تروریستی و تکفیری همانند القاعده، داعش ،النصره ، الشباب ،منافقین و...برای نابودی اسلام و مسلمین ، ایجاد تفرقه در جهان اسلام ، تامین امنیت اسرائیل و تامین منافع خویش، نمونه ی دیگری از عمکرد دولت آمریکا و اذنابش می باشد .

 

شش:راه اندازی جنگ های نیابتی و طرح تجزیه ی کشور ها ی اسلامی همانند عراق و سوریه به وسیله ی آمریکا و سازمان های جاسوسی نمونه ی دیگری از سیاهه ی جنایت آنها است .

 

هفت:حمایت از رژیم صهیونیستی آل سعود و کشتن و مجروح نمودن هزاران انسان بی گناه ، آواره کردن صدها هزار و انهدام زیرساخت های مردم و کشور یمن جنایت دیگر دولت آمریکا است .

هشت:حمایت از رژیم پلید شاه ،کمک به دولت بازرگان ،حمایت از گروه های تجزیه طلب و منافقین ،حمایت از بنی صدر و فتنه ی او،حمایت از کودتای نوژه ،حمایت از صدام در هشت سال جنگ ،زدن هواپیمای مسافربری ،تحریم اقتصادی ،ناتوی فرهنگی ، حمایت از انقلاب مخملی و فتنه ی78 و 88 و ...

 

بخشی از جنایت های آمریکا درباره ی ملت بزرگ ایران است .

نه:سناریوی هسته ای ،حقوق بشر ، حمایت از تروریسم ، سلاح های موشکی و...نمونه های دیگری ازبهانه گیری و دشمنی آمریکا با ملت ایران است .

 

9-امید به خدا یا آمریکا:

بر اساس نظریه ی رهبر معظم انقلاب که فرمودند : در باره ی حل مشکلات اقتصادی دو دیدگاه وجود دارد یکی تکیه بر داخل از طریق اقتصاد مقاومتی و دیگر تکیه بر خارج و لغو تحریم ها و حمایت ایشان از نظریه ی اول، برای تایید نظریه ی معظم له علاوه بر آیاتی همانند :« الیس الله بکافٍ عبدهُ  » ( زمر / 36 )

 

« قُل حسبیَ الله علیه یتوکل المتوکلون » (  زمر /38 )  که همگان را به توکل و اعتماد به خداوند فرا خوانده اند برای کسانی که امید به غیر خدا بسته اند و حل مشکلات را به دست دیگران می دانند به یک روایت در پایان این بحث بسنده می کنیم :

 

اما روایت : در عده الداعی از امام صادق علیه السلام از طریق پدرانش از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله روایت شده که فرمود: خداوند به یکی از پیامبرانش وحی فرمود به عزّت و جلالم سوگند هر کس به غیر من امید داشته باشد نا امیدش خواهم کرد و در میان مردم جامه ی ذلّت و خواری بر او خواهم پوشاند و او را از فضل و گشایش خود دور خواهم داشت. یا در حالی که گرفتاری ها به دست من گشوده می شود بنده ی من به دیگری امید بسته است و وقتی که من بی نیاز و بخشاینده ام و کلید درهای بسته تنها در دست من است و آن را در برابر درخواست کننده می گشایم چگونه بنده ام دست نیاز به سوی غیر من دراز می کند و به او امیدوار است ؟ المیزان ذیل آیه ی 186

بنابراین راه سعادت ملت ایران همان است که خداوند در قرآن بیان کرده و پیشوایان معصوم علیهم السلام یاداوری نموده اند و رهبر فرزانه ی انقلاب بارها تذکر داده اند . پس اگر به مواعظ و هشدارهای رهبری عزیز توجه نشود وخطوط قرمز رعایت نگردد،جا دارد که نگران و دلواپس باشیم چرا که این ملت صدها هزار شهید وجانباز تقدیم اسلام کرده،دها سال رنج وسختی ها راتحمل نموده،منشا بیداری درجهان اسلام شده،اندیشه ی انتظار را تبلیغ نموده،پوزه ی مستکبرین را به خاک مالیده،برای دست یابی به علم هسته ای بومی، خون دانشمندان بسیجی خود را تقدیم کرده است و...

خداوند عاقبت همگان را ختم به خیر و سعادت فرماید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۵
امراله اندرزیان

نظرات (۲)

سلام ؛

این مطلبتم با حال بود ، خوشحال می شم از آخرین پست سایت من هم دیدن کنی

عنوان مطلب : شهرهایی که ندارند !


خوشحال می شم نظرت را راجع به این مطلب بدونم .

۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۵ ذره ی ناچیز
اجرکم عندالله
یاعلی...

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.